تور قشم | تور ارزان قشم | تور لحظه آخري قشم تور قشم | تور ارزان قشم | تور لحظه آخري قشم .

تور قشم | تور ارزان قشم | تور لحظه آخري قشم

اسكله ي گردشگري و تفريحي جنگل حراي قشم

 

اسكله گردشگري و تفريحي جنگل حراي طبل جزيره قشم

روستا و اسكله طبل به لحاظ موقعيت استراتژيك، نقش بسزايي در جزيره دارد.

به گزارش صداي دريا وبلاگ آواي طبل منتشر كرد؛ اين روستا ۱۷ كيلومتر تا فرودگاه، ۳۰ كيلومتر تا بندر لافت (محل تردد خودرو با لنديكرافت به سرزمين اصلي) و ۹ كيلومتر تا ساحل جنوبي جزيره فاصله دارد، از سوي ديگر نزديكي آن با ژئوسايت جنگل حرا، دره تنديس‌ها، بام قشم و كلات كشتاران «طبل» را به مركز قدرتمندي در بين روستاهاي اطراف خود تبديل كرده است. به همين خاطر افراد متعددي از روستاهاي دور و نزديك براي خريد مايحتاج زندگي خود به اين روستا تردد دارند.
اسكله‌ي طبل از قديمي‌ترين اسكله‌هاي ساحل جنوبي جنگل حرا است، جاده‌ي آسفالته‌ايي به طول دو و نيم كيلومتر اين اسكله را به جاده‌ي اصلي وصل مي‌كند.

حرا

جاده‌ي اسكله طبل با چشم‌اندازي فوق‌العاده زيبا در دو طرف خود مناظر بسيار ديدني براي هر گردشگر دارد؛طبق تحقيقات انجام شده، نزديك به ۸۰ درصد آبزيان خليج فارس در جنگل حرا يا ذخيره‌گاه زيست‌كره رشد مي‌كنند. نزديك به ۷۵ گونه پرنده‌ي مهاجر اين منطقه را براي مهاجرت انتخاب كرده‌اند. اختلاف ارتفاعي جزر و مد نزديك به هفت متر (در روز و ماه‌هاي مختلف)، پهنه‌هاي كلي و وجود دو نوع از درختان مانگرو در وسعتي نزديك به هشت هكتاربه جذابيت اين منطقه ميافزايد.

جنگل حرا: جنگلي از درختچه‌هاي مانگرو كه ريشه در آب شور خليج‌فارس دارد و انگار روي آب شناورند، منظره‌اي خلق كرده كه هر گردشگري را مبهوت مي‌كند.

جنگل‌هاي حرا يكي از عجيب‌ترين عناصر طبيعي هستند. در اين جنگل درختاني در ناحيه جذر و مدي زيست مي‌كنند و از آب شور بهره مي‌گيرند. عجيب‌تر اينكه بخش اعظم آن‌ها، در آب شور فرو رفته‌اند ولي باز هم به حيات خود ادامه مي‌دهند. اين جنگل بيشتر از درختاني تشكيل شده است كه حرا نام دارند. حرا گونه‌اي درخت مانگرو است كه در زبان لاتين به نام ابوعلي سينا نامگذاري شده است. هنگام بالا آمدن آب دريا، جنگل حالت شناور مي‌شود و با فروكش كردن آب دريا، مناطق خشك نمايان مي‌شود. اين جنگل از بندر لافت تا روستاي طبل كشيده شده. امكان سفر دريايي در بين درختان حرا و ديدن بيش از ۱۰۰ گونه از پرندگان بومي و مهاجر، بسيار لذت بخش است.

كافي شاپ و رستوران سنتي جنگل حراي طبل:


برچسب: اسكله هاي قشم، تور زمستاني قشم، تور لحظه آخري قشم، جاذبه هاي گردشگري قشم، هتل هاي قشم، ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۵:۴۴:۵۱ توسط:afsaneh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :