تور قشم | تور ارزان قشم | تور لحظه آخري قشم تور قشم | تور ارزان قشم | تور لحظه آخري قشم .

تور قشم | تور ارزان قشم | تور لحظه آخري قشم

پارك كروكتيل قشم

كروكتيل ها

 

پارك كروكوديل يكي از جاذبه‌هاي گردشگري استان هرمزگان است كه در نزديكي شهر سوزا در جزيره قشم قرار دارد.

پارك كروكوديل نوپَك به عنوان اولين مركز پرورش و نگهداري كروكوديل (تمساح) در خاورميانه، در زمستان سال ۱۳۸۹ خورشيدي در پارك ساحلي شهر سوزا با مساعدت سازمان منطقه آزاد قشم و با ورود ۸ كروكوديل از كشور مالزي راه‌اندازي شد و در حال حاضر از نظر نوع حيواناتي كه در آن نگهداري مي‌شود، در نوع خود در ايران منحصر به فرد است. كروكوديل‌هاي نوپك از نوع كروكوديل پروسوس موسوم به آب شور مي‌باشند كه به عنوان بهترين گونه كروكوديل پرورشي در جهان شناخته مي‌شوند.
در اين مزرعه علاوه بر پرورش كروكوديل‌ها، تحقيقات جامعي در خصوص زندگي اين جاندار انجام مي‌گيرد و بازديدكنندگان اين مجموعه مي‌توانند با نحوه زيست كروكوديل‌ها، تخم‌گذاري و تولد بچه كروكوديل‌ها آشنا شوند و اطلاعات لازم در خصوص اين جاندار را از طريق راهنمايان مجرب كسب نمايند.
كروكوديل يا تمساح خزنده‌ايست شگفت‌انگيز و باقيمانده از عصر دايناسورها با ۴ دست و پا كه داراي فك و دندان‌هاي بسيار نيرومند مي‌باشد. اين جانور در آب به راحتي شنا مي‌كند اما هميشه در آب نمي‌ماند و در خشكي تخم‌گذاري مي‌كند.
اين موجودات خارق‌العاده كه به آن‌ها «سلطان زره‌پوش آب‌هاي آرام» نيز لقب داده‌اند، اگرچه به لحاظ شكل ظاهري شباهت‌‌هاي بسياري دارند، اما در واقع شامل ۲۳ گونه مختلف مي‌باشند.
سنگواره‌هاي كشف شده نشان مي‌دهد اين موجودات بيش از ۶۵ ميليون سال است كه تغيير نيافته‌اند و به همين شكل بر روي كره زمين زندگي مي‌كنند و در حال حاضر ساكن رودخانه‌ها و درياچه‌هاي آب شيرين و گاهي كمي شور مناطق استوايي آفريقا، آمريكا و استراليا مي‌باشند.
ويژگي‌هاي منحصر به فرد اين جانداران نظير پوست بادوام و زيباي آن‌ها و خواص پزشكي گوشت آن‌ها، سال‌هاست كه مورد توجه بشر قرار گرفته است اما متأسفانه بهره‌برداري غيراصولي و شكار بي‌رويه آن‌ها، سبب شده كه نسل اين حيوان در طبيعت، در معرض انقراض قرار گيرد.
اين مزرعه داراي مجوز از سازمان‌هاي محيط زيست، شيلات و دامپزشكي ايران بوده و تحت قوانين كنوانسيون بين‌المللي حفظ حيوانات (سايتيس) اداره مي‌شود.
در اين پارك علاوه بر كروكوديل‌ها، حيوانات متنوع ديگري نيز زندگي مي‌كنند.
كروكتيل

برچسب: تور تابستاني قشم، تور لحظه آخري قشم، جاذبه هاي گردشگري قشم، مكان هاي ديدني قشم، پارك آبي قشم، ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۵:۴۱:۱۵ توسط:afsaneh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :